maandag 7 september 2015

En we gaan van start....

... op zaterdag 19 september 2015!

Niet zomaar een willekeurige datum, maar de dag in 2008, waarop kleine dappere Wout* een vlinderkindje werd. Hij verloor de strijd tegen TTTS (twin-to-twin transfusion syndrome).
Wout* is één van de tweelingzoontjes van goede vriendin Freya.
Zelfs al kenden we mekaar nog niet heel goed toen het haar en haar gezin overkwam, ik herinner me de mokerslag.
Wekenlang vechten voor beide kindjes. Leven tussen angst en hoop.
En nadien moedig voortgaan om Wout's broertje alle kansen te geven.
Een sterke vrouw, een prachtige mama voor al haar kindjes.

Vijf jaar later zouden wij plots ook  behoren tot het clubje waar niemand lid van wil zijn.
En Freya was er voor ons.
Ze wist als één van de eersten dat we Mats* zouden moeten afgeven.
Freya kreeg nooit de kans om Wout* te zien, en daarom vroeg ik haar of ze Mats* wilde zien.
Samen hebben we hem vastgehouden, naar hem gekeken en gehuild.
Hanne, Liv, onze ouders en Freya zijn de enigen die hem écht gezien hebben...

We zien mekaar niet vaak genoeg, maar ik hoop dat ze beseft hoeveel ze voor me heeft betekend die eerste dagen, weken, maanden.
Voor altijd zijn we met elkaar verbonden.

Bij deze...
Freya, bedankt dat je er voor me was.
De eerste taart voor het Berrefonds is er eentje ter ere van Wout*.



Lotgenoten kunnen terecht bij Twins in spirit, een plekje dat Freya openstelde voor ouders die ook een tweelingkindje verloren.

3 opmerkingen:

  1. Ooooh ... Lost for words.
    Dankbaarheid, vriedschap, liefde... Ik voel ze allemaal voor jullie. Dat ik Mats* heb mogen vasthouden, kan ik met geen woorden uitdrukken wat dat voor mij betekend heeft. Dat jullie op de donkerste dag van je leven nog aan mij dacht, bewijst alleen maar hoe groot en goed jullie harten zijn. Ik draag jullie én Mats* voor altijd in mijn hart.
    Bedankt voor de eer dat je mijn Woutje* geeft om de start van deze mooie actie aan te kondigen.
    Dikke kus
    Freya
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anneke Debremaeker7 september 2015 om 13:31

    Kippenvel bij het lezen over zoveel warmte en vriendschap! Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig.

    Ook ik ben jammer genoeg lid van de groep waar niemand lid van wilt zijn! En Freya is er idd voor iedereen, ondanks haar eigen grote verdriet!
    Voor kleine Wout* en alle vlinderkindjes

    BeantwoordenVerwijderen